Skip to main content

Referenssejä

Yrittäjyys on parhaimmillaan mahdollisuus rakentaa jotain, jolla on merkitystä. Olen saanut olla mukana hyvin erilaisissa projekteissa. Tässä kolme erilaista tarinaa, joissa kokemukseni on päässyt vaikuttamaan niin strategiassa, viestinnässä kuin arjen päätöksenteossa.

Lunette - kansainvälinen edelläkävijä kuukautisterveydessä

Perustin Lunetten halusta muuttaa tapaa, jolla puhumme kuukautisista ja tarjota kestävä, tasa-arvoa edistävä vaihtoehto kertakäyttötuotteille. Rakensin brändin ideasta globaaliksi toimijaksi, jonka tuotteita myydään yli 50 maassa ja joka on ollut mukana YK:n, Planin ja lukuisien kansainvälisten järjestöjen projekteissa. Työssäni Lunetten parissa näin paljon; yrityksen perustamisesta, kasvuun ja kansainvälistymiseen, yrityksen myynnistä konkurssiin ja brändin uuteen nousuun. Johdin kansainvälistymisstrategiaa ja brändin rakentamista, kehitin tuotteita ja toimitusketjuja, vastasin monista hyväntekeväisyysprojekteista ja vastuullisuusraportoinnista sekä laatujärjestelmistä. Lisäksi luotsasin globaalia tiimiä, kiersin ympäri maailmaa messuilla, tapahtumissa, puhumassa sekä toimin globaalina vaikuttajana kuukautisterveyden, tasa-arvon ja kestävän yrittäjyyden kentällä.

Augusta Nordic - intiimihoitoa ilman häpeää

 Augusta Nordic on juuri lanseerattu intiimihoitotuotteiden sarja perimenopaussin ja vaihdevuosien keskellä eläville. Yhteistyössä siskoni Miran kanssa olemme rakentaneet uudenlaisen brändin, joka yhdistää tieteen, kasvipohjaiset raaka-aineet ja suorapuheisen viestinnän - ilman tabuja tai turhaa silottelua. Olen vastannut brändistrategiasta, nimestä ja visuaalisesta ilmeestä sekä luonut verkkokaupan ja tuottanut sisältöä sosiaaliseen mediaan. Yhdessä olemme kehittäneet tuotteita, jotka täyttävät EU:n kosmetiikkalainsäädännön vaatimukset ja aidon käyttäjätarpeen ja rakentaneet myynti- ja lanseeraussuunnitelmaa apteekki- ja verkkokauppakanaviin, 

Maku ja Pala - sydämellä tehtyä lähiruokaa

Kaikki referenssikohteet eivät ole globaaleja – eivätkä niiden tarvitsekaan olla. Maku ja Pala on lounasravintola Keravalla, jonka arvot, tunnelma ja asiakaskunta ansaitsivat vahvemman äänen. Olen luonut ravintolan visuaalisen ilmeen, logon ja verkkosivuston. Lisäksi olen suunnitellut kampanjoita ja näkyvyyttä, jotka tuovat esiin Maku ja Palan lempeän, mutta ammattitaitoisen otteen.

Yhteistä näille projekteille?

Arvot. Rohkeus. Tahto tehdä toisin.

Olen parhaimmillani, kun saan olla mukana luomassa selkeyttä ja suuntaa – olipa kyseessä kansainvälinen brändi tai pieni paikallinen yritys, joka haluaa loistaa omalla tavallaan.


Haluatko rakentaa jotain merkityksellistä? Katsotaan yhdessä mitä voimme saada aikaan.